Monday, April 29, 2013

Workstation and 5S

Beberapa hari yang lalu, employer aku ade buat audit 5S....

Beberapa bulan yang lalu, depa dah nak impliment 5S untuk semua department....

Apa itu 5S??? Ini dia.....

Gambar di atas diambil dpd blog SMV Lebuh Catur Ipoh. Pinjam yer??? And nak tau lanjut pasal 5S nie boleh la visit blog tersebut...
 

 
Ok.... kat office, meja aku memeng meja yang terkenal dengan keserabutan sepertimana serabutnye kepala otak aku.... Tapi sangat ber'fungsi'.... hehehehehe....
 
Ini dia wajah-wajah meja aku SEBELUM 5S:
 
 


 

 
 
 
 
 
Setelah mengamalkan 5S..... which version aku adalah Sisih, Susun, Simpan, SOROK, Sukahati......
 
 
 

 
Dengan dalam drawers aku apply 5S.......
 
Drawer 1 - Barangan Kosmetik & Alatan Ofis 

 
Drawer 2 - Makanan & Supplements



Drawer 3 - Stationeries dan lain-lain
 
 
 
So..... Cabaran seterusnya..... BERAPA LAMAKAH 5S ini boleh bertahan....???? Huahahahaha....
 
 
 




No comments:

Post a Comment