Sunday, June 19, 2011

Meeting Auntie Zue

Hari minggu yang lepas aku terasa sangat la penat..... Hari sabtu whole day aku siapkan 2 dulang hantaran adik aku (sekarang nie tengah busy buat preparation wedding adikku, Zaini - weekend buat hantaran, weekdays packing goodies bags)....

But, hari Ahad aku amik off buat preparation tuh sebab aku nak jumpa Best Friend aku, si Zue.... Ye la, this is the first time Zue jumpa anak aku, Arissa Rizqeen.... We met at Hotel Thistle JB... Si Zue nie rajin betul ber'shopping' kat Singapore... aku yang duduk JB pun tak pernah jejak kaki kat Singapore since my parents pindah from Navy Base Singapore to Navy Base Lumut Perak.... Zue kata banyak barangan branded yang murah.... tak pe la Zue, nanti-nanti aku sampai la ke Singapore tuh....

Jumpa ngan Zue nie tak leh sekejap.... mau la sampai 2-3jam kitaorang berborak... banyak cerita yang nak dikongsi bersama..... maklum la... kawan2 sekolah aku adalah kawan2 sekolah dia, cikgu2 dia dalah cikgu2 aku, kawan2 Uni aku adalah kawan2 Uni dia..... mana tak nye dari form 1 sampai habis U aku bersama ngan dia.... mak dia pun kenal aku and mak bapak aku pun kenal dia.... and masa aku baru2 keje kat KL aku jadik housemate dia.... so senang cerita, si Zue nie aku kenal rapat lah!!! (tapi still ade rahsia la di antara kami... hehehehe...)

Rasa seronok sangat dapat jumpa kawan aku sorang nie.... banyak info yang dapat aku share.... hm.... kawan2 aku actually ramai kat KL... so, banyak la updates from Zue nie...

Oh... Arissa...?? hehehe.... awal2 perkenalan, si Zue dah 'sound' dia.... ye la, si Arissa mana reti duduk diam.... hahahaha... Arissa apa lagik, merajuk tak nak kawan Auntie Zue dia.... hahahahaha.... Tapi rajuk dia hilang after Zue main solek-solek kat bilik hotel.... Arissa kan pantang nampak 'make-up' (cosmetics)....

Ini gambo2 Arissa menunggu Auntie Zue kat Lobby Hotel:



 Bile jumpa Auntie Zue, lupa lak nak tangkap gambo.... hehehehe....

After meeting Zue, aku ngan Arissa gie shopping baju Arissa kat Jualan Stock Clearance di Stadium Tertutup JB.... Pergh....!!! penat beb.... Bershopping sambil kejar-mengejar si Arissa nie... But still manageable... sebab Arissa dah bole terima arahan dan ikut arahan (but sometimes she forget that instruction or maybe she don't want to listen pun...). hehehehehe..... Sempat la beli 6 helai pakaian and sepasang kasut....

Ini dia....... hasil shopping from Mummy Arissa yang Hebat!!!!!

After shopping, aku terus 'shoot' ke Majlis Perkahwinan member sekolah rendah aku, En Bahar.... Waktu sampai umah pengantin, si Arissa dah tido nyenyak kepenatan.....


 Memang kesian nak kejutkan.... tapi terpaksa.... Susah tuh Arissa nak bangun....

Nasib baik Arissa nie jenis yang susah nak nangis... So, dia bangun and terus jalan ikut aku.... hehehehe.... Baik anak mummy sorang nie......

Makan-makan, jumpa pengantin, jumpa mak pengantin.... terus balik..... pppeerrrgghh!!! penat gile!!!! But I had wonderful time with my Arissa... meeting my wonderful friends... :)

No comments:

Post a Comment