Friday, January 11, 2013

Selamat Datang Tahun 2013

Bye-bye 2012

Tahun 2012 adalah tahun yg sangat mencabar bagi aku.... Ade masalah-masalah yang x dapat aku share di sini... Ia terlalu peribadi....

Disebabkan masalah-masalah tersebut, serba banyak mengganggu career development aku sebagai Internal Auditor...

Masalah-masalah tersebut banyak membantu aku mematangkan diri ini.... Aku pun x la terleka dengan kehidupan aku sahaja... Sesetengah orang anggap masalah-masalah aku tuh 'Ujian' daripada Allah SWT... Tapi aku mahu termasuk dalam golongan yang berfikiran Positif which menganggap masalah-masalah tersebut adalah 'Anugerah' Allah SWT... Allah SWT memberi anugerah kepada hambaNya yang Dia sayang... Dan Dia memberi anugerah tersebut bagi mereka yang mampu menerimanya.... Dan aku sangat yakin aku adalah hambaNya yang tabah dan mampu menerima anugerahNya....

Dah lama aku tinggalkan blog ini... Actually, aku nie boleh la dikatakan merajuk.... Ye la... Sekarang nie aku dah x boleh telus sangat bercerita pasal ketidakpuasan hati kt blog nie.... Hehehehehe.... Dah mcm x best la pulak....


Mari Audit/Assess Aku nye Achievement in 2012

Azam Ibadat

1. Solat on time - failed... Macam biasa, aku selalu jer nak combokan Zohor and Asar.... Teruk la aku nie... Bile la nak berubah nie.... So, this issue will be KPI for 2013...

2. Baca doa setiap kali mulakan pekerjaan - partly achieved.... Kengkadang aku terlupa.... Heheheheh....

3. Banyakkan puasa sunat - failed... Hhmmm... Aku pun x tau kenapa la aku nie susah sangat nak puasa... Nafsu makan kuat sangat!

Azam Keluarga

1. Menjadi isteri yang terbaik buat hubby aku - eerr.... Nie x tau nak assess macam mana... Sebab aku rasa hubby aku yang patut assess aku nih... Tapi pada aku, aku mmg dah banyak berubah la compared aku yang dulu....

2. Menjadi ibu terbaik buat anak-anak aku.... - haaa... Ini aku rasa aku berjaya.... Sebab aku byk gak luangkan masa yg berquality buat Arissa... And lebih bermakna, aku berjaya melahirkan seorang lagi ahli syurga pada 25 Dec yg lalu... Alhamdulillah.

3. Menjadi anak terbaik buat ibubapa aku... - aku self-assessed and aku rasa aku partly achieved lah... Even aku kengkadang tak sehaluan ngan ibu aku, aku just ikutkan jer.... Tapi aku rasa aku kena belajar mcm mana nak tackle pendapat ibu aku yg tak sehaluan ngan aku....

Azam Kerja

1. Datang kerja awal or ontime - partly achieved... Since office aku dh pasang access door cum punch card, aku kena la datang ontime sentiasa... Sebab kalau lewat, kena mintak signature manager utk verified alasan datang lewat... Even seminit lewat...

2. Berfikiran positif and lebih efficient - partly achieved. Aku rasa aku dh berfikiran positif dah.... Cuma x efficient... Memang x efficient sama sekali!!!! So, this year have 150% change!!!

3. Complete CIA - failed!!! Aku amik part 1 out of 4 parts... And failed... Pastuh x amik2 sebab kekangan masa and masalah diri melanda.... Hehehehe... Alasan kan...??

Azam Kesihatan dan Kecantikan

1. Minum 8 gelas air sehari - partly achieved. Why?? Sebab masa awal2 tuh aku x minum pun sampai 8 gelas air sehari... Tapi masa akhir2 pregnancy, aku cepat dahaga... So, memang banyak la aku minum.... ;)

2. Turun berat badan - successed! Wow!!! Satu pencapaian yg x disangka.... Berat awal adalah 69kg... And my target weight was 63kg... And now, after aku delivered baby... Berat aku adalah 63kg!!! Thanks to Doktor Isa... (sila refer entry: Mission Not Impossible)

3. Sentiasa Kelihatan Cantik - failed... Gara2 nak jimat cosmetic and nak cepat ke office sebab dh lambat, aku memang x ber'make-up' la ke office... Kenapa nak jimat??? Oohhh... Kononnye aku nak solat dhuha... Konon nye la... Tapi aku selalu jer missed... Hehehehe... Ngelat!!!

Welcome 2013

Tahun 2013 nie aku harap aku boleh lebih fokus in managing my life.... Walaupun dah pertengahan bulan, aku still nak ucapkan HAPPY NEW YEAR!!!

KPI tahun 2013 nie nanti aku masukkan kat entry yang akan datang... 😜

No comments:

Post a Comment