Wednesday, March 16, 2011

Eating Habits

Lately, aku perasan Eating Habits aku yang buruk semakin menjadik2.....

Aku dok asyik mengunyah ajer... sampai officemates aku pun tegur.... aku macam 'eating machine'..... workstation aku pun penuh ngan makanan...... Aku makan bukan sebab lapar pun... tapi sebab 'rasa nak makan'.... kalau tak makan, rasa macam tak leh ak buat keje.... maybe it is an ADDICTION!!!!

Teringat lak aku kat office lama aku.... tempat aku memang banyak makanan pun.... sesapa duduk ngan aku memang tak kelaparan lah.....

Sekarang nie pun macam tuh jugak..... Ilani yang kurus kering depan aku nie pun, kalau duduk lama ngan aku, sure bole gemuk.... tapi aku yang dah memang kembang nie, nak jadik apa??? jadik FIXED ASSETS kat office nie.....???

Ilani yang me'lidi' and aku yang ......


Hm..... aku kena control aku nye eating habits nie.... Nak buat carta penakanan lah.... Actually, pernah daftar Marie France.... tapi tak berjaya pun... sebabnye aku kurang berdiscipline utk attend twice a week and control aku nye diet.... aku pernah betah ngan consultant dia gak... aku kata,"Kalau setakat nak control makan, baik saya tak yah daftar MF nie...." Since aku dah bayar, aku teruskan jer la treatment dia.... malas nak bising2.... tapi the imporant things to lose your weight are:
1. Healthy lifestyle i.e bersenam regularly and eat the right food
2. Drink plain water at least 8 glasses a day


Most slimming centre just assist you in:
1. monitoring your weight progress
2. giving consultation on your diet
3. reshaping your body... ye la, kalau kurus mendadak, body tak berapa lawa sangat sebab kulit bole menggeleber... so, those slimming centre reducekan that effect.


So.... I must start to STOP my BAD EATING HABITS!!!!! and start my mission on losing weight!!!

2 comments:

  1. OMG!!!! itu latest picture ka??
    hu^^ memang kena kembalikan diri kepada BMI y seimbang. . .

    ReplyDelete
  2. hati mukmin..... BMI yang seimbang brapa??? hehehehehe......

    ReplyDelete