Wednesday, May 4, 2011

Cuti-cuti Malaysia - Gambang Resort City & Water Park

Huhuhu.... Esok dah keje.... Hari nie aku amik cuti... Nak rehat... Maklumlah, weekend gie Gambang, Pahang... Follow my hubby.. Dia ade treasure hunt anjuran Proton... So, bole bawak family... Aku apa lagi, x lepas peluang beb...

Friday, 22 April 2011:
Aku amik half day leave petang ( nie yg seronok keje kt tmpt keje aku nie... Hehehe...). Kitaorg gerak from JB kul 2 lebih naik JOHAR kesayangan aku ler.... Kitaorg sampai Gambang dalam kul 8 lebih... We all stay @ Carribean Bay Suites, Bukit Gambang Resort City... Ok la... My hubby's employer sewakan studio room... Selesa...

Sabtu, 23 April 2011:
Aku tinggal ngan Arissa jer.... We both had breakfast @ Carribean Cafe... Makanan dia, ok-ok la... Tak byk choice.. Afterward, we stayed kt bilik... Pada awalnye aku plan nak jumpa best friends aku... Aku ade 2 best friends from Pahang... Si Yati Yakap tak balik kampung la pulak... Yang si Datin lak, sibuk sbb adik dia nikah malam Sabtu... Pergh!!!! Tension giler... Dah la aku rindu giler kat depa berdua.... Nasib baik la aku ada buah hati pengarang jantungku, si comey Arissa.... So, layan si Arissa la main2 kat bilik...

Waktu petang, we all survey2 tempat2 kat resort tuh... Oh.. Ade bilik kareoke yang murah!!!! Tapi tak de masa la pulak nak gie...

Malamnye lak, hubby aku ade dinner with Proton... Hm... Lagik sekalik tinggal aku ngan si comey Arissa... Kali nie, aku tak nak duduk bilik jer....

Hahaha... Ade Mini Amusement Park, mini funfair, gift shop.... Ok la tuh!!!!

Aku ngan Arissa gie mini amusement park and mini funfair... Aku bagik Arissa enjoy abis... Naik 'Merry-Go-Round'/carousel, main dytona, naik kete musical... Arissa memang suke berangan driving kete... Pantang pegang stereng, mulut dia start imitate bunyi engine... Kadang2 ade bunyi hon "Tjen! Tjen!"..... Comel nye!!!!! Entah mana dia belajar pun, tak tau... Maybe belajar ngan Is (anak jiran aku...). So, that night Mommy having fun @ mini funfair... Wished Daddy was there too...

Ahad, 24 April 2011:
It was our last day @ Gambang, we all beli some souvenirs buat kenang2an.... Sorry friends, idak dapat membeli utk you all.... Budget ciput.... And we went to Gambang Waterpark.... BEST!!!! menarik gak... Cuma bile ade anak kecil nie, aktiviti agak terhad la.... Hehehe... Advisable if you could bring someone to take care of your children la.... Atau gie reramai, and take turn babysitting..... Hehehe.... Nie gambo yg sempat diambil:-

 Perjalanan yang panjang.....Arissa kebosanan....


 Arissa and Daddy @ Gambang Resort City


 Having fun @ Mini Amusement Park


 Bile tengok gambar nie, rasanye Arissa dah ready for schooling


 Siapa budak bijak, angat tangan....!!!


Arissa and Mommy @ Coco Beach - Gambang Water Park


 Melawa with sunglasses @ Penguin Island - Gambang Water Park

2 comments:

  1. waaa... arissa da macam big gurl lah.... aih.. bila lah buleh jumpe lagi ni..

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha.... memang macam budak besar... orang ingat dia dah 3 tahun.... kesian dia... tua sebelum waktu nye.... hahahahah....

    ReplyDelete