Wednesday, June 19, 2013

Review Event Best: World Kitchen Warehouse Sale


Cerita pasal pinggan mangkuk corelle and periuk belanga vision & corningware dah sebulan tak abis-abis lagi.... 

Mana tak nye, aku dan rakan-rakan ofis aku waktu tuh baru jer dapat bonus... So, memang tepat pada waktu nye, World Kitchen (pengeluar barangan corelle, pyrex, corningware, vision & ekco) buat warehouse sale.

corelle, corningware, vision

 
Memang murah, ye...

Tapi jenuh la mencarik untuk melengkapkan set-set corelle tertentu (mengikut corak) sebab diorang tak jual ikut set.... Depa jual loose items, so pepandai la ko carik sendirik (tapi ade la pekerja-pekerja depa yang membantu untuk carikkan jugak)... 

Periuk pulak ade la set-set tertentu yang dijual. Tapi memang sangat berbaloi...
Especially set periuk vision... Aku tak beli set periuk Vision sebab ade ceritanya... nanti aku story eh...

Ok... Apa yang aku balun kat warehouse sale nie?

Ini dia........
 
corelle, corningware, vision
 Set Minum Petang (Corelle) & Periuk (Corningware)
Design: Fleeting Breeze (Deluxe Series)
Design nie dijual for Korea market... so, kalau terpecah, terpaksa la aku gie Korea carik replacement... heheheheh....
 
 
corelle, corningware, vision
 Yang nie, aku suke design depa... buat nak buat set, tak cukup...
Tapi sebab suke sangat, beli la jugak...
 
 
corelle, corningware, vision
 Ini lak alatan memasak Pyrex....
Kalau masak x sedap, tak tau la....
(apa kaitan masakan sedap or x dengan alatan memasak?? hehehehe)
 
corelle, corningware, vision
Ini pulak dihadiahkan kepada Adik Ipar kesayangan, Puan Farhain Hamdan...
 
 
TOTAL DAMAGE: Adala (memang sangat far from actual retail price!)
Should I call it Total Investment instead... hahahahah....
 
 
Mari kita usha member-member aku nye hasil buruan....
 
 
Ini hasil buruan si Shopping Queen kite, Pn Malynd :

corelle, corningware, vision
 
corelle, corningware, vision
Shopping Queen kite tak beli banyak sebab nak shopping kat Langkawi....
Depa kata kat sana pun murah....
Ini hasil buruan si Kak Nurul kite - Ketua Rombongan Memborong...
(Kak Nurul nie x aci sebab hubby dia keje kat kilang World Kitchen. So, dia dah tapaw dulu masa staff sales....)
 
corelle, corningware, vision
 Set Vision yang dalam kotak tuh just RM299.00...
Inilah set yang menjadi kegilaan kawan-kawan aku....
 
corelle, corningware, vision
 
corelle, corningware, vision
 
corelle, corningware, vision
*Ini adalah buruan semasa staff sale
 
 
 
Ini pula hasil buruan Mak Yong kite, kak Izan (larat tuh memborong...)
 
corelle, corningware, vision
 
corelle, corningware, vision

Mak Yong x beli banyak sebab dah ade set diner corelle...
 
 
Hhhmm.... Puas hati....
 
Ok... Tujuan aku letakkan semua gambar ini hanyalah untuk kenang-kenangan... saat-saat indah bershopping bersama officemates... hehehehehe....
 
 
Plus, untuk menjadi 'control tools' aku... agar beringat jangan nak beli lagi apa yang dah ade!
 



2 comments:

  1. bukan untuk riak kan???
    ok! good!! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhhh.... idak la.... x de niat nak riak....

      Just buat ingatan and peringatan pada diri sendiri...

      Delete