Wednesday, May 23, 2012

Patutkah.....?

hhmm.....

Dah lama sangat rasanye aku x update blog.....

Bukan apa.... bz tu memang bz.... tapi bile dah tak berapa bz, hati dah tawar nak tulis blog.... kenapa???

sebab kat dunia nie selalu jer ade orang yang busuk hati dengan kite..... walaupun kite x kacau hidup depa, tapi musti ade yang x suke lihat kite happy jalani hidup kite.....

ini bukan apa..... last few months, ade Hamba Allah nie, yang aku pernah tulis pasal dia which aku x puas hati sebab ade kerjanya yang aku kena pulun..... then aku ade la comment2 x puas hati.... tapi x la teruk aku rasa pun.... lagipun aku x stated nama dia pun, just pangkat dia... tapi memang bole detect sapa orang tuh... itu pun kalau readers adalah pekerja syarikat tempat aku kerja..... salah aku la.... BODOH jugak aku nie.... huahahahaha....!!!! ingat x de orang minat nak baca blog aku nie.... manalah ade peminat.... tapi ingat, musuh sentiasa memerhatikan kite.... so, aku ade musuh ke??? teng... teng.... teng....!!! ni musuh dalam selimut nie..... susah..... sekarang nie mmg susah nak percayakan orang..... aku pun tak tau nak cakap macam mana...... tapi aku x syak sapa2.... maybe reader yang mengadu kat Hamba Allah tuh, reader yang terserempak ngan blog aku kot..... sentiasa befikiran baik ngan kawan2 aku.... inilah kelemahan aku.... aku anggap orang ikhlas berkawan ngan aku.... tapi x semua kawan kita baik2.... Itu just peringatan.....

Aku teringat kat kata2 sahabat baik aku, Firdaus....
"Ade perbezaan kawan dan sahabat".... orang yang kita anggap kawan, tak semestinya orang2 yang baik dan ikhlas dengan kite.... tapi Sahabat adalah orang betul2 ikhlas dalam perhubungan antara kita dan dia...."

so.... aku ade beberapa kawan yang dinaikkan taraf sebagai Sahabat..... and tentunye, orang itu adalah orang yang paling aku percaya pada keikhlasan hatinya......

Kalau kita bersahabat dengan orang2 soleh, insya'Allah, kita akan mendapat banyak manfaat dunia & akhirat - hidayah akan datang pada kita..... Kalau kita bersahabat dengan orang yang positif, insya'Allah, kita akan sentiasa bermotivasi tinggi....

so, aku memang x kesah berkawan dengan sapa... tapi aku sangat memilih SAHABAT....

oh.... jauhlah aku melalut di sini.... tujuan aku bercerita di blog nie sebab aku rasa dah masanya aku privatised aku nye blog.... patut kah?

No comments:

Post a Comment